Szukaj
Burmistrz Roman Piaśnik

Roman Piaśnik

Burmistrz Miasta i Gminy Olkusz

Burmistrz jest Kierownikiem Urzędu Miasta i Gminy w Olkuszu. Kieruje Urzędem przy pomocy:

Zastępcy Burmistrza ds. Społecznych,
Zastępcy Burmistrza ds. Komunalnych,
Sekretarza,
Skarbnika.

Burmistrz przyjmuje strony w poniedziałki
(poza przypadającymi na ten dzień świętami)
w godzinach 14:00 – 16.00.

Do zadań Burmistrza należy
w szczególności:

  • wykonywanie uchwał Rady Miejskiej i zadań Gminy określonych przepisami prawa,
  • kierowanie bieżącymi sprawami Gminy,
  • reprezentowanie Gminy na zewnątrz,
  • przygotowywanie projektów uchwał Rady Miejskiej,
  • określenie sposobu wykonywania uchwał,
  • gospodarowanie mieniem komunalnym,
  • wykonywanie budżetu,
  • zatrudnianie i zwalnianie kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
  • sprawowanie funkcji szefa obrony cywilnej,
  • ustalanie polityki kadrowej i płacowej w Urzędzie,
  • realizacja zadań pracodawcy w rozumieniu prawa pracy,
  • realizacja uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Urzędu, Komendanta Straży Miejskiej oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,
  • zapewnienie funkcjonowania audytu wewnętrznego w Urzędzie i gminnych jednostkach organizacyjnych,
  • wydawanie decyzji indywidualnych w sprawach z zakresu administracji publicznej oraz upoważnianie pracowników Urzędu do ich wydawania,
  • sprawowanie nadzoru nad bezpieczeństwem informacji ustawowo chronionych,
  • administrowanie środkami Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.

Burmistrz sprawuje nadzór nad działalnością
bezpośrednio podporządkowanych mu Wydziałów:

  • Biuro Prawne,
  • Biuro Audytu Wewnętrznego i Kontroli,
  • Urząd Stanu Cywilnego,
  • Wydział Zarządzania Kryzysowego, Ochrony Ludności i Spraw Obronnych,
  • Administrator Bezpieczeństwa Informacji,
  • Pełnomocnik ds. Informacji Niejawnych,
  • Straż Miejska,
  • Stanowisko ds. Bezpieczeństwa i Higieny Pracy,
  • Biuro Promocji i Informacji Publicznej
Kierownictwo UMIG Olkusz

Marcin Wiercioch

Zastępca Burmistrza ds. Społecznych

Do zadań Zastępcy Burmistrza ds. Społecznych należy w szczególności:

  • zastępowanie Burmistrza w czasie jego nieobecności w wykonywaniu zadań,
  • nadzorowanie realizacji zadań Gminy w zakresie ochrony zdrowia,
  • przyjmowania wniosków i przekazywanie danych do CEIDG w formie elektronicznej, 
  • współpracy z organizacjami pozarządowymi, spraw lokalnego transportu zbiorowego, organizacji współpracy międzynarodowej Gminy,
  • nadzorowanie realizacji zadań Gminy dotyczących spraw ogólnospołecznych, oświaty i szkolnictwa, kultury, czytelnictwa i bibliotek, sportu i rekreacji, opieki społecznej, promocji Gminy i informacji oraz sprawowanie nadzoru nad całokształtem spraw związanych z organizowaniem masowych imprez kulturalnych i sportowych,
  • współdziałanie w zakresie zadań wymienionych w pkt. 3 z gminnymi jednostkami organizacyjnymi:
    • Miejskim Ośrodkiem Kultury, 
    • Miejskim Ośrodkiem Sportu i Rekreacji, 
    • Ośrodkiem Pomocy Społecznej, 
    • Powiatową i Miejską Biblioteką Publiczną, 
    • Galerią Sztuki Współczesnej BWA, 
    • Samorządowym Zespołem Edukacji, 
    • placówkami oświatowymi, dla których Gmina jest organem założycielskim oraz sprawowanie nadzoru nad ich funkcjonowaniem,
  • nadzorowanie współpracy z jednostkami pomocniczymi gminy,
  • składanie oświadczeń woli w imieniu Gminy w zakresie udzielonych pełnomocnictw,
  • wydawanie decyzji administracyjnych, postanowień, zaświadczeń w sprawach określonych imiennym upoważnieniem Burmistrza,
  • nadzorowanie realizacji zadań Gminy w zakresie ochrony środowiska, gospodarki odpadami komunalnymi, zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków.

Zastępca Burmistrza ds. Społecznych sprawuje nadzór nad działalnością niżej wymienionych Wydziałów:

Wydział Spraw Społecznych,
Wydział Ochrony Środowiska i Gospodarki Odpadami Komunalnymi.

Oraz Jednostek Organizacyjnych:

Miejski Ośrodek Kultury,
Powiatowa i Miejska Biblioteka Publiczna,
Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji,
Ośrodek Pomocy Społecznej,
Samorządowy Zespół Edukacji,
Galeria Sztuki Współczesnej BWA.

Zastępca burmistrza przyjmuje strony w poniedziałki
(poza przypadającymi na ten dzień świętami)
w godzinach 13:30 – 16:00.

Dariusz Murawski

Zastępca Burmistrza ds. Komunalnych

Do zadań Zastępcy Burmistrza ds. Komunalnych należy w szczególności:

  • zastępowanie Burmistrza i Zastępcy Burmistrza ds. Społecznych w czasie ich jednoczesnej nieobecności w wykonywaniu zadań,
  • nadzorowanie realizacji zadań Gminy dotyczących w szczególności zaopatrzenia w energię elektryczną, energię cieplną i gaz, zagospodarowania przestrzennego, gminnych dróg, ulic, mostów, placów i parkingów oraz organizacji ruchu drogowego, gospodarki mieszkaniowej, gospodarki nieruchomościami i mieniem komunalnym,
  • nadzorowanie spraw związanych z organizacją systemu zamówień publicznych w Urzędzie,
  • współdziałanie w zakresie zadań wymienionych w pkt 2 ze spółkami prawa handlowego z udziałem Gminy, prowadzącymi działalność komunalną oraz OTBS w Olkuszu Sp. z.o.o.,
  • nadzór i koordynacja w zakresie spraw dotyczących pozyskiwania funduszy zewnętrznych, w szczególności pochodzących z Funduszy Strukturalnych, w tym nadzór nad przygotowaniem dokumentów służących aplikacji do środków zewnętrznych, wdrażaniem, rozliczaniem tych środków, oraz monitoringiem projektów,
  • składanie oświadczeń woli w imieniu Gminy w zakresie udzielonych pełnomocnictw,
  • wydawanie decyzji administracyjnych, postanowień, zaświadczeń w sprawach określonych imiennym upoważnieniem Burmistrza,
  • wykonywanie czynności zwierzchnika służbowego wobec pracowników Urzędu Miasta i Gminy w zakresie wynikającym z Zarządzenia Burmistrza Miasta i Gminy Olkusz.

Zastępca Burmistrza ds. Komunalnych sprawuje nadzór nad działalnością niżej wymienionych Wydziałów:

Wydział Drogowo-Inwestycyjny,
Wydział Geodezji i Gospodarki Mieniem,
Wydział Urbanistyki i Ochrony Zabytków,
Biuro Zamówień Publicznych,
Biuro ds. Koordynacji Funduszy Unii Europejskiej.

Zastępca burmistrza przyjmuje strony w poniedziałki
(poza przypadającymi na ten dzień świętami)
w godzinach 13:30-16:00.

Anna Straś

Skarbnik Miasta i Gminy Olkusz

Do zadań Skarbnika należy w szczególności:

  • nadzór nad prowadzeniem rachunkowości jednostki i wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi,
  • pełnienie funkcji głównego księgowego budżetu Gminy,
  • nadzór nad opracowywaniem projektu budżetu gminy i przedkładanie go Burmistrzowi,
  • nadzór nad sporządzaniem sprawozdań finansowych i budżetowych Gminy,
  • koordynacja przygotowywania okresowych analiz, ocen i informacji o sytuacji finansowej Gminy,
  • kontrasygnowanie czynności prawnych powodujących lub mogących spowodować powstanie zobowiązań finansowych,
  • nadzór oraz współpraca z Biurem ds. Koordynacji Funduszy Unii Europejskiej i Wydziałem Spraw Społecznych w zakresie wydatkowania i rozliczania środków zewnętrznych,
  • załatwianie wszystkich spraw, do których maja zastosowanie ustawy o podatkach i opłatach lokalnych wraz z przepisami wykonawczymi, ustawy – Ordynacja podatkowa, ustawy o finansach publicznych,
  • wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach określonych imiennym upoważnieniem Burmistrza.

Skarbnik sprawuje nadzór nad działalnością niżej wymienionych Wydziałów:

Wydział Rachunkowości,
Wydział Podatków i Opłat,
Wydział Finansów i Budżetu.

Skarbnik przyjmuje strony w poniedziałki
(poza przypadającymi na ten dzień świętami)
w godzinach 13:30-16:00.

Katarzyna Bożek

Sekretarz Miasta i Gminy Olkusz

Do zadań Sekretarza należy w szczególności:

  • zastępowanie Burmistrza i Zastępców Burmistrza w czasie ich jednoczesnej nieobecności w wykonywaniu zadań,
  • zapewnienie sprawnego funkcjonowania Urzędu oraz właściwej obsługi klientów poprzez koordynowanie działań i przepływu informacji pomiędzy poszczególnymi komórkami organizacyjnymi oraz nadzór nad organizacją pracy i załatwiania spraw w Urzędzie,
  • podejmowanie działań zmierzających do usprawnienia organizacji, metod i form działania Urzędu, a także kierowanie bieżącą pracą Urzędu,
  • sprawowanie nadzoru nad przygotowaniem przez wydziały materiałów pod obrady Rady Miejskiej,
  • nadzór nad rzetelnym oraz terminowym załatwianiem interpelacji, skarg i wniosków,
  • nadzór nad przestrzeganiem porządku i dyscypliny pracy w Urzędzie oraz nad prowadzeniem w Urzędzie spraw osobowych pracowników Urzędu i dyrektorów gminnych jednostek organizacyjnych, koordynowanie i nadzorowanie działań podejmowanych w celu sprawnego przeprowadzania wyborów do organów państwowych, samorządowych oraz sprawnego przeprowadzania referendów,
  • dbałość o należyty stan i wyposażenie siedziby Urzędu oraz jej bezpośredniego otoczenia,
  • nadzorowanie spraw związanych z komputeryzacją Urzędu,
  • realizowanie polityki Burmistrza Miasta i Gminy Olkusz zarządzania zasobami ludzkimi oraz wykonywanie czynności zwierzchnika służbowego wobec pracowników w/w Urzędu, w zakresie wynikającym z zarządzenia Burmistrza Miasta i Gminy Olkusz,
  • wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach określonych imiennym upoważnieniem Burmistrza, a także wydawanie postanowień i zaświadczeń w zakresie działania Gminy,
  • nadzorowanie realizacji zadań Gminy w zakresie spraw meldunkowych i dowodów osobistych.

Sekretarz kieruje pracą Wydziału Administracyjno – Organizacyjnego oraz sprawuje nadzoru nad działalnością niżej wymienionych Wydziałów:

Wydział Spraw Obywatelskich,
Biuro ds. Osobowych i Płac,

Sekretarz przyjmuje strony w poniedziałki
(poza przypadającymi na ten dzień świętami)
w godzinach 13:30-16:00.

Skip to content