Na podstawie art. 6m ust. 2a ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. z 2024 roku, poz.399.) Burmistrz Miasta i Gminy Olkusz zawiadamia, że Rada Miejska w Olkuszu uchwałą nr V/66/2024 z dnia 29 października 2024 roku w sprawie określenia metody opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz stawki tej opłaty, dokonała zmiany stawek opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, które od dnia 1 stycznia 2025 roku wynoszą:
- stawka miesięczna opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi za odpady zbierane selektywnie od osoby – 36,00 zł,
- stawka opłaty podwyższonej za gospodarowanie odpadami komunalnymi, jeżeli właściciel nieruchomości nie wypełnia obowiązku zbierania odpadów komunalnych w sposób selektywny – 72,00 zł
miesięcznie od osoby zamieszkującej daną nieruchomość.
Możliwe zwolnienia w części z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi:
- właścicieli nieruchomości zabudowanych budynkami mieszkalnymi jednorodzinnymi kompostujących bioodpady stanowiące odpady komunalne w kompostowniku przydomowym w wysokości – 1,50 zł miesięcznie na mieszkańca zamieszkującego nieruchomość,
- właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, w części dotyczącej gospodarstw domowych, których dochód nie przekracza kwoty uprawniającej do świadczeń pieniężnych z pomocy społecznej, o których mowa w art. 8 ust. 1 lub ust. 2 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej lub właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują rodziny wielodzietne, o których mowa w ustawie z dnia 5 grudnia 2014 r. o Karcie Dużej Rodziny w wysokości – 5 zł od stawki obowiązującej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi zbieranymi w sposób selektywny.
Zgodnie z treścią ww. ustawy, każdy właściciel nieruchomości zamieszkałej otrzyma zawiadomienie o zmienionej wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi wyliczonej jako iloczyn nowej stawki i danych zawartych w dotychczas złożonej deklaracji.
Właściciel nieruchomości uiszcza opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi w wysokości podanej w zawiadomieniu. Terminy wnoszenia opłat nie uległy zmianie, tj.:
- za I kwartał – do 15 kwietnia danego roku
- za II kwartał – do 15 lipca danego roku
- za III kwartał – do 15 października danego roku
- za IV kwartał – do 27 grudnia danego roku
Pouczenie:
Właściciel nieruchomości zobowiązany jest zgłosić każdą zmianę danych mających wpływ na ustalenie opłaty (zmiana liczby osób zamieszkujących nieruchomość, narodziny, zmiana właściciela, sprzedaż nieruchomości, zwolnienie od kompostowania) w terminie do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym nastąpiła zmiana, a w przypadku śmierci mieszkańca, w terminie do 6 miesięcy od dnia tego zdarzenia.
Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu: (32)6260119 lub (32) 6260118.