Szukaj

Stowarzyszenie Dobroczynne „Res Sacra Miser” wraz z gminą Olkusz uzyskało dotację z Unii Europejskiej na szereg zajęć wspierających dla uczniów i uczennic ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi z Szkoły Podstawowej nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu

W ramach projektu pn. „Edukacja włączająca w Szkole Podstawowej nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu” oprócz specjalistycznych form wsparcia, które poprawią funkcjonowanie uczniów i uczennic, przewidziano także znaczące doposażenie szkoły w pomoce dydaktyczne oraz inwestycje, które sprawią, że budynek szkoły stanie się dostępny pod względem architektonicznym i komunikacyjno-informacyjnym.

W projekcie przez najbliższe trzy lata szkolne (w okresie 2.09.2024 r. -31.08.2027 r.) realizowane będą zajęcia dopasowane do zdiagnozowanych potrzeb minimum 176 uczniów i uczennic ze specjalnymi potrzebami, tj.:

a)            Zajęcia wyrównawczo-dydaktyczne z matematyki dla uczniów klas I – III: trzy grupy, w każdej grupie po 5 osób. Wsparcie w danym roku szkolnym realizowane w wymiarze jedna godzina tygodniowo (na grupę)

b)           Zajęcia wyrównawczo-dydaktyczne z języka polskiego dla uczniów klas I – III: trzy grupy, w każdej grupie po 5 osób. Wsparcie w danym roku szkolnym realizowane w wymiarze jedna godzina tygodniowo (na grupę)

c)            Zajęcia wyrównawczo-dydaktyczne z języka angielskiego  dla uczniów klas I-III: jedna grupa (5 osobowa). Wsparcie w danym roku szkolnym realizowane w wymiarze jedna godzina tygodniowo (na grupę)

d)           Zajęcia wyrównawczo-dydaktyczne z matematyki dla uczniów klas IV-VI: trzy grupy, w każdej grupie po 5 osób. Wsparcie w danym roku szkolnym realizowane w wymiarze jedna godzina tygodniowo (na grupę)

e)           Terapia integracji sensorycznej: zajęcia indywidualne dla 3 uczniów. Wsparcie w danym roku szkolnym realizowane w wymiarze jedna godzina tygodniowo (na osobę)

f)            Terapia logopedyczna: 4 grupy, w każdej po 4 osoby. Wsparcie w danym roku szkolnym realizowane w wymiarze jedna godzina tygodniowo (na grupę)

g)            Terapia ręki: jedna grupa (4 osobowa). Wsparcie w danym roku szkolnym realizowane w wymiarze jedna godzina tygodniowo (na grupę)

h)           Muzykoterapia (od stycznia 2025 r): jedna grupa (10-osobowa).Wsparcie w danym roku szkolnym realizowane w wymiarze jedna godzina tygodniowo (na grupę) 

i)             Zajęcia rozwijające uważność i umiejętności uczenia się:

• Dla uczniów klas IV-VIII: trzy grupy, w każdej grupie po 8 osób. Wsparcie w danym roku szkolnym realizowane w wymiarze 10 godzin (na grupę)

• dla uczniów klas VI-VIII (Mindfulness – Czas na uważność) dwie grupy, w każdej grupie po 8 osób. Wsparcie w danym roku szkolnym realizowane w wymiarze 12 godzin (na grupę)

j)             Zajęcia szachowe: jedna grupa (10-osobowa). Wsparcie w danym roku szkolnym realizowane w wymiarze jedna godzina tygodniowo (na grupę)

k) Zajęcia  sensoryczno-kreatywne dla uczniów klas I-III oraz klas IV-VIII: dwie grupy, w każdej grupie po 10 osób. Wsparcie w roku szkolnym 2024/2025 realizowane w wymiarze jedna godzina tygodniowo (na grupę)

l)          Zajęcia  animacyjne dla uczniów klas I-III oraz klas IV-VIII: dwie grupy, w każdej grupie po 10 osób. Wsparcie w roku szkolnym 2024/2025 realizowane w wymiarze jedna godzina tygodniowo (na grupę)

m)          Warsztaty antydyskryminacyjne: 2 grupy, w każdej po ok. 20 osób. 5 spotkań po 2 godziny (na grupę)

n)           W kolejnych latach: rehabilitacja wzroku (po uzyskaniu kwalifikacji przez kadrę)

W projekcie planujemy także wsparcie kompetencyjne dla minimum 14 nauczycielek i nauczycieli Szkoły, w postaci: Studiów podyplomowych z neurologopedii ,Edukacji i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością wzrokową (Tyflopedagogika) , neurodydaktyki,  Mindfulness i współczucie oraz szkoleń kursów :Terapia Ręki PTR I i II stopnia z sensoplastyki, Plastyka ekspresywna Kurs zawodowy Muzykoterapeuty, Soroban, KURS TSR (Terapia skoncentrowana na rozwiązaniach poziom podstawowy/zaawansowany), Diagnoza ADOS2 ,  biofeedback: poziom I i II ,Terapia Kognitywna Terapia funkcji poznawczych Metodą Feuersteina – Instrumental Enrichment II ,Trening kreatywnego wczesnego rozwoju

Efektami projektu w Szkole Podstawowej nr 1 im. Mikołaja Kopernika w Olkuszu będzie zwiększenie się  dostępności do dobrej jakości edukacji włączającej. Odbędzie się 2312 godzin dydaktycznych dodatkowego, specjalistycznego i bezpłatnego wsparcia. Zajęcia zostały dobrane po przeprowadzonej diagnozie potrzeb i oczekiwań środowiska, część z nich będzie nowością dla uczniów.

Zakupimy sprzęt do prowadzenia zajęć terapeutycznych (w tym m.in. sprzęt do terapii SI, system do treningu Biofeedback). Zwiększymy dostępność informacyjno- komunikacyjną Szkoły (zakup planów tyflograficznych).

Wartość projektu: 826 756,75 zł                                    

Wysokość wkładu z Funduszy Europejskich 783 138,11 zł

Rekrutacja do projektu – rok szkolny 2024/2025

Skip to content