Szukaj

Przebudowa DK94 – informacja o czasowej organizacji ruchu

Wykonawca przebudowy DK94 na odcinku w Olkuszu informuje, że od dnia 19.08.2024 r. od godzin porannych zostanie całkowicie zamknięta jezdnia południowa (kierunek Kraków). Jednocześnie poniżej przedstawiamy szczegółowe informacje dotyczące wprowadzanej czasowej organizacji ruchu.

  1. Skrzyżowanie DK94 z ul. Wspólną (rejon wyjazd z kopalni). Zostaną zachowane wszystkie relacje prawo i lewo skrętów.
  2. Skrzyżowanie DK94 z ul. Wspólną i ul. Gwarków. Zostaną zachowane wszystkie relacje prawo i lewo skrętów.
  3. Skrzyżowanie z ul. Kruszcową. Nie będzie możliwości zjazdu z DK94 na ul. Kruszcową. W związku z zamknięciem ul. Kruszcowej wprowadza się objazd ul. Mickiewicza, ul. Sławkowską, ul. Budowlanych, ul. Powstańców Śląskich. Dojazd do ulicy Kruszcowej z kierunku Kraków i Katowice będzie odbywał tym samym objazdem ze zjazdem z DK94 w kierunku ulicy Mickiewicza. Na schemacie oznaczono kolorem zielonym.
  4. Skrzyżowanie z ul. Sławkowską. Został wykonany w pasie rozdziału dodatkowy zjazd w celu umożliwienia zjazdu z DK94 na ul. Sławkowską.
  5. Skrzyżowanie DK94 z ulicami 20 Straconych i Mickiewicza. W miejscu obecnego skrzyżowania z sygnalizacją świetlną zostanie wprowadzone tymczasowe rondo umożliwiające przejazd w każdym z kierunków ruchu.
  6. Skrzyżowanie DK94 z ul. Rabsztyńską i Kościuszki. Na tym skrzyżowaniu zostanie wprowadzony zakaz lewoskrętów z każdej relacji tj. z DK94 relacja na Kraków do ul. Rabsztyńskiej i z DK94 relacja na Katowice do ul. Kościuszki. Z ul. Kościuszki na DK94 w stronę Katowic oraz z ul. Rabsztyńskiej na DK94 w stronę Krakowa oraz nie będzie możliwości przejazdu na wprost w relacjach Rabsztyńska – Kościuszki oraz Kościuszki – Rabsztyńska.
  7. Dla pojazdów zaopatrzenia włączających się w ul. Rabsztyńską dla kierunku Kraków objazd ul. Rabsztyńską, ul. Sikorka do ronda z DW783 oraz DW783 do DK94. Na schemacie oznaczono kolorem różowym.
  8. Dla ul. Kościuszki w kierunku Katowic objazd poprowadzony jest ul. Górniczą do ul. Mickiewicza. Na schemacie oznaczono kolorem fioletowym.
  9. Dla ul. Kościuszki w kierunku ul. Rabsztyńskiej wprowadza się objazd DK94 do ul. Zagaje a następnie do ronda w m. Rabsztyn i dojazd przez ul. Sikorka. Na schemacie oznaczono kolorem czerwonym.
  10. Dla ul. Kościuszki w kierunku DK94 wprowadza się sugerowany objazd od skrzyżowania z K.K. Wielkiego ulicami 29 listopada/ Tysiąclecia do obwodnicy DW791 i DK94. Na schemacie oznaczono kolorem różowym.
  11. Skrzyżowanie DK94 z ul. Słowackiego i ul. Wiejską. Zostaną zachowane wszystkie relacje prawo i lewo skrętów.
  12. Skrzyżowanie DK94 z ul. Wyszyńskiego. Zostaną zachowane wszystkie relacje prawo i lewo skrętów. Jednocześnie zostanie wyłączony z ruchu obecnie funkcjonujący oddzielny pas na prawo skrętu z DK94 na ul. Wyszyńskiego.

Szczegóły pokazano na schemacie.

Ruch pieszych i komunikacja miejska

W związku z wprowadzeniem czasowej organizacji ruchu na DK94 zostaną również wprowadzone zmiany w funkcjonowaniu ruchu pieszego wzdłuż i poprzek DK94.

  1. W rejonie ul. Wspólnej i ul. Gwarków istniejący przystanek autobusowy w kierunku na Kraków zostaje przeniesiony na pas rozdziału. Istniejące przejście dla pieszych w poprzek DK94 pozostaje w tym samym miejscu.
  2. W rejonie stacji paliw Circle K istniejący przystanek autobusowy w kierunku na Kraków zostaje przeniesiony na pas rozdziału. Istniejące przejście dla pieszych w poprzek DK94 pozostaje w tym samym miejscu.
  3. W rejonie skrzyżowania DK94 z ul. 20 Straconych i ul. Ul. Mickiewicza.
    • Istniejące przejście dla pieszych w poprzek DK94 od strony Katowic zostanie zlikwidowane.
    • Istniejące przejście dla pieszych w poprzek DK94 od strony Krakowa pozostaje w tym samym miejscu.
    • Istniejące przejście dla pieszych w ul. Mickiewicza pozostaje w tym samym miejscu.
    • Istniejące przejście dla pieszych w ul. 20 Straconych zostaje przesunięte w pobliżu ul. Jaśminowej.
  4. Istniejące przejście dla pieszych w rejonie ul. Szkolnej/ Sienkiewicza pozostaje w tym samym miejscu.
  5. W rejonie skrzyżowania Dk94 z ul. Rabsztyńską i ul. Kościuszki.
    • Istniejące przejścia dla pieszych w poprzek DK94 od strony Katowic i od strony Krakowa zostaną zlikwidowane. W zamian zostanie wykonane przejście dla pieszych z sygnalizacją świetlną w poprzek DK94 w rejonie ul. Wiejskiej (wyjazd z Centrum Handlowego). W związku z likwidacją przejść dla pieszych przystanki autobusowe zlokalizowane przy sklepie Biedronka (kierunek Kraków) oraz przy ul. Sienkiewicza (kierunek Katowice) zostają przeniesione w rejon ul. Wiejskiej.
    • Istniejące przejście dla pieszych w ul. Kościuszki pozostaje w tym samym miejscu.
    • Istniejące przejście dla pieszych w ul. Rabsztyńskiej pozostaje w tym samym miejscu
  6. Istniejące przejście podziemne pod DK94 w rejonie ul. Wiejskiej (Hala Sportowa) i Skalskiej w związku z całkowitą przebudową zostanie zamknięte. Ruch pieszych zostanie skierowany na zaprojektowane przejście dla pieszych z sygnalizacją świetlną w poprzek DK94 w rejonie ul. Wiejskiej.
  7. Istniejące przejście dla pieszych w poprzek DK94 w rejonie ul. Słowackiego i ul. Wiejskiej zostaje w tym samym miejscu.
  8. Istniejące przejście podziemne w rejonie pod DK94 w rejonie ul. Polna/ Buchowieckiego w związku z całkowitą przebudową zostanie zamknięte. Ruch pieszych zostanie skierowany na zaprojektowane przejście dla pieszych w poprzek DK94 w rejonie ul. Wyszyńskiego. Istniejący przystanek autobusowy przy ul. Polnej (kierunek Kraków) zostaje przeniesiony w pas rozdziału.
Skip to content