Szukaj

ZARZĄDZENIE NR 0050.3605.2024 BURMISTRZA MIASTA I GMINY OLKUSZ Z DNIA 27.02.2024 r. w sprawie przeprowadzania obowiązkowej akcji deratyzacji na terenie Gminy Olkusz w terminie wiosennym

Na podstawie art. 30 ust. 1, pkt 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 r., poz. 40 z późn. zm.), § 18 ust. 2 Uchwały Nr XXII/268/2020 Rady Miejskiej w Olkuszu z dnia 30 listopada 2020 roku w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta i Gminy Olkusz  (Dz.Urz. Woj. Małopol. z 2020 roku, poz. 7872 z późn. zm.), w porozumieniu z Powiatowym Inspektorem Sanitarnym w Olkuszu

 

zarządza się, co następuje:

§ 1

Osoby będące właścicielami, administratorami, zarządcami i najemcami budynków mieszkalnych, użytkowych, produkcyjnych, handlowych i usługowych oraz gospodarstw rolnych znajdujących się na terenie Gminy Olkusz (dalej zwane – osoby zobowiązane do deratyzacji) zobowiązane są w okresie od dnia 18 marca 2024 roku do dnia 31 marca 2024 roku przystąpić na swoim terenie do deratyzacji. Tępienie szczurów odbywa się poprzez wyłożenie na swoim terenie trutek.

§ 2

Informuje się, że:

1. Osoby zobowiązane do deratyzacji zobowiązane są do zakupu  trucizny na własny koszt i do stosowania środków trujących zgodne z instrukcją znajdującą się na opakowaniu.

2. Trucizna powinna być wyłożona w piwnicach oraz miejscach składowania odpadów komunalnych. Miejsce wyłożenia trutki winno być oznakowane napisem „Uwaga trucizna”. Przez cały okres przeprowadzania deratyzacji obowiązuje zachowanie szczególnej ostrożności w rejonie wyłożenia środków zwalczających gryzonie. Po zakończeniu akcji należy bezwzględnie usunąć resztki wyłożonej trutki. W przypadku inwazji gryzoni należy się stosować do zaleceń Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego.

3. Osoby zobowiązane do deratyzacji są zobowiązane do umożliwienia przeprowadzenia kontroli w zakresie sposobu i skuteczności działań deratyzacyjnych. Do kontroli upoważnia się strażników Straży Miejskiej w Olkuszu.

4. Osoby zobowiązane do deratyzacji, które nie zastosują się do powyższych wskazań i nakazów mogą ponosić odpowiedzialność za wykroczenie przewidziane m. in. w art. 117 § 1 ustawy z dnia 20 maja 1971 roku Kodeks wykroczeń (Dz. U. z 2023 r., poz. 2119 ):

 

”Kto, mając obowiązek utrzymania czystości i porządku w obrębie nieruchomości, nie wykonuje obowiązków lub nie stosuje się do wskazań i nakazów wydanych przez właściwe organy w celu zabezpieczenia należytego stanu sanitarnego i zwalczania chorób zakaźnych, podlega karze grzywny do 1 500 złotych albo karze nagany”.

 

§ 3

Zarządzenie rozwiesza się na tablicach ogłoszeń na terenie Miasta i Gminy Olkusz, ogłasza w lokalnej prasie i na stronie internetowej Urzędu Miasta i Gminy Olkusz oraz rozsyła do sołectw i administratorów domów mieszkalnych.

§ 4

Zarządzenie niniejsze obowiązuje w okresie od dnia 18 marca 2024 roku do dnia 31 marca 2024 roku.                       

 

BURMISTRZ

Miasta i Gminy Olkusz

Roman Piaśnik

Skip to content