Szukaj

  


Do wypełnienia formularza wniosku o dofinansowanie w ramach Programu „Czyste Powietrze” prosimy o przygotowanie m.in.:

  • imię, nazwisko, PESEL, adres zamieszkania, adres do korespondencji, numer telefonu, adres e-mail wnioskodawcy;
  • imię, nazwisko, PESEL współmałżonka;
  • nr księgi wieczystej (zaczynający się na KR1O/…../…). Uwaga! W przypadku braku nr księgi wieczystej – akt notarialny lub akt własności ziemi wraz z aktualnym wypisem z rejestru gruntów;
  • numer działki (zgodnie z danymi ewidencji gruntów i budynków),
  • rok wystąpienia o zgodę na budowę/ zgłoszenia budowy (należy wybrać odpowiedni przedział czasowy np. 1981-1990);
  • powierzchnia całkowita budynku/lokalu mieszkalnego (m2) – Uwaga! Powierzchnia całkowita liczona jest po zewnętrznym obrysie ścian. Do tej wartości wlicza się powierzchnię wszystkich znajdujących się w budynku kondygnacji, zarówno nadziemnych, jak i podziemnych (np. piwnica czy podziemny garaż), a także zewnętrzne schody, różnego rodzaju dobudówki i nadbudówki, balkony, tarasy i inne elementy wystające na zewnątrz poza ściany budynku;
  • informacja czy w budynku/lokalu mieszkalnym prowadzona jest działalność gospodarcza – powierzchnia wykorzystywana na prowadzenie działalności gospodarczej w m2, liczba miesięcy w roku wykorzystania powierzchni na prowadzenie działalności gospodarczej;
  • liczba źródeł ciepła na paliwo stałe podlegających likwidacji;
  • data rozpoczęcia przedsięwzięcia – poniesienia pierwszego kosztu kwalifikowanego –  data wystawienia pierwszej faktury (faktury proforma, zaliczkowe) lub równoważnego dokumentu księgowego. Uwaga! Nie starszy niż 6 miesięcy przed datą złożenia wniosku;
  • zakres rzeczowy przedsięwzięcia tj. pompa powietrze/woda, pompa gruntowa, kocioł gazowy, kotłownia gazowa, kocioł olejowy, kocioł zgazowujący drewno o podwyższonym standardzie, na pellet drzewny o podwyższonym standardzie, ogrzewanie elektryczne, ocieplenie przegród budowlanych, stolarka okienna lub drzwiowa, wentylacja mechaniczna z odzyskiem ciepła, instalacja CO i CWU, mikroinstalacja fotowoltaiczna, dokumentacja.
  • do podstawowego poziomu dofinansowania – dochód wnioskodawcy: 

– stanowiącym podstawę obliczenia podatku, wykazanym w ostatnio złożonym zeznaniu podatkowym zgodnie z ustawą o podatku dochodowym od osób fizycznych;

– ustalonym: zgodnie z wartościami określonymi w załączniku do obwieszczenia ministra właściwego do spraw rodziny w sprawie wysokości dochodu za dany rok z działalności podlegającej opodatkowaniu na podstawie przepisów o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, obowiązującego na dzień złożenia wniosku oraz na podstawie dokumentów potwierdzających wysokość uzyskanego dochodu, zawierających informacje o wysokości przychodu i stawce podatku lub wysokości opłaconego podatku dochodowego w roku wskazanym w powyższym obwieszczeniu ministra;

– z tytułu prowadzenia gospodarstwa rolnego, przyjmując, że z 1 ha przeliczeniowego uzyskuje się dochód roczny w wysokości dochodu ogłaszanego corocznie, w drodze obwieszczenia Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego na podstawie ustawy o podatku rolnym, obowiązującego na dzień złożenia wniosku o dofinansowanie;

– niepodlegającym opodatkowaniu na podstawie przepisów o podatku dochodowym od osób fizycznych i mieszczącym się pod względem rodzaju w katalogu zawartym w art. 3 pkt 1 lit. c) ustawy o świadczeniach rodzinnych, osiągniętym w roku kalendarzowym poprzedzającym rok złożenia wniosku o dofinansowanie, wykazanym w odpowiednim dokumencie.

  • do najwyższego i podwyższonego poziomu dofinansowania – zaświadczenie wydane przez Ośrodek Pomocy Społecznej w Olkuszu o przeciętnym dochodzie na członka rodziny. W przypadku prowadzenia pozarolniczej działalności gospodarczej – roczny przychód z tytułu prowadzenia pozarolniczej działalności gospodarczej za rok kalendarzowy, za który ustalony został przeciętny miesięczny dochód wskazany w zaświadczeniu.
  • do wniosku o dofinansowanie z prefinansowaniem – umowa z wykonawcą (max. 3).
  • w przypadku współwłasności – oświadczenie współwłaściciela /współwłaścicieli jednorodzinnego budynku mieszkalnego o wyrażeniu zgody na realizację przedsięwzięcia w ramach Programu.
  • w przypadku ustawowej wspólności majątkowej – oświadczenie współmałżonka o wyrażeniu zgody na zaciągnięcie przez współmałżonka zobowiązań wynikających z umowy dotacji.

Szczegółowych informacji dotyczących Programu „Czyste Powietrze” również możecie Państwo uzyskać odwiedzając stronę internetową:

Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
w Krakowie (który przyznaje dofinansowanie i wydaje decyzję w sprawie dofinansowania),
w zakładce „Czyste Powietrze”: https://www.wfos.krakow.pl/  oraz poprzez kontakt z:

Infolinią  „Czyste Powietrze”, która czynna jest od poniedziałku do piątku od 8:00 do 15:00, tel.: 12 422 94 90  wew. 1.

Ogólnopolską Infolinią Programu „Czyste powietrze”, która czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 16:00, tel.: 22 340 40 80.

 

Dokumenty do pobrania:

  1. Program Priorytetowy Czyste Powietrze – obowiązujący od 22.04.2024 r.
  2. Zakres informacji do złożenia wniosku o dofinansowanie
  3. Oświadczenia współwłaściciela, współmałżonka
  4. Wzór umowy z Wykonawcą
  5. Pełnomocnictwo
  6. Wykaz dochodów w zakresie niepodlegającym opodatkowaniu
Skip to content