OGŁOSZENIE
Burmistrza Miasta i Gminy Olkusz
o przystąpieniu do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego północnej części Olkusza
Na podstawie art. 17 pkt 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1130 z późn. zm.) oraz art. 39 ust. 1, art. 40 w związku z art. 46 ust. 1, pkt 1 i art. 54 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2024 r. poz. 1112 z późn. zm.), zawiadamiam o podjęciu Uchwały Nr XI/134/2025 Rady Miejskiej w Olkuszu z dnia 24 czerwca 2025 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego północnej części Olkusza, obejmującej obszar, którego granice określone zostały na załączniku graficznym do ww. Uchwały. Od wschodu przebiegają one wzdłuż ul. Rabsztyńskiej i ul. Sikorka. Granicę południową stanowi droga krajowa nr 94, natomiast granica zachodnia pokrywa się z linią rozdzielającą obręby geodezyjne Olkusz i Pomorzany. Od północy obszar ograniczają tereny otwarte, bez wyraźnych odniesień do charakterystycznych elementów krajobrazu (granica ta została dostosowana do granic obowiązującego miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Podgrabie).
Uchwała wraz z załącznikiem graficznym została zamieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miasta i Gminy w Olkuszu w zakładce: Rada/Uchwały/2025. Załącznik graficzny wraz z granicą obszaru objętego uchwałą dołączony jest również do ogłoszenia zamieszczonego na stronie internetowej pod adresem: www.umig.olkusz.pl, na tablicy ogłoszeń w siedzibie tut. Urzędu oraz udostępniony do wglądu w Wydziale Urbanistyki i Ochrony Zabytków, pok. 102.
Zainteresowani mogą składać wnioski dotyczące planu miejscowego oraz uwagi i wnioski do sporządzanej dla niego prognozy oddziaływania na środowisko w nieprzekraczalnym terminie do dnia 12 listopada 2025 r.
Wnioski należy składać do Burmistrza Miasta i Gminy Olkusz w formie papierowej na adres: Urząd Miasta i Gminy w Olkuszu, Rynek 1, 32-300 Olkusz lub elektronicznej, w tym za pomocą środków komunikacji elektronicznej (za pomocą usługi e-Doręczeń lub poprzez platformę ePUAP), w szczególności poczty elektronicznej na adres: poczta@umig.olkusz.pl, z wykorzystaniem formularza zamieszczonego w Biuletynie Informacji Publicznej tut. Urzędu w zakładce Urbanistyka i Ochrona Zabytków, z podaniem imienia i nazwiska lub nazwy jednostki organizacyjnej i adresu zamieszkania albo siedziby, oznaczenia nieruchomości, której wniosek dotyczy.
Uwagi i wnioski do prognozy oddziaływania na środowisko mogą być wnoszone:
– w formie pisemnej na adres: Urząd Miasta i Gminy w Olkuszu, Rynek 1, 32-300 Olkusz,
– ustnie do protokołu – w Wydziale Urbanistyki i Ochrony Zabytków, pok. 102, Urząd Miasta i Gminy w Olkuszu, Rynek 1, 32-300 Olkusz,
– za pomocą środków komunikacji elektronicznej bez konieczności opatrywania ich bezpiecznym podpisem elektronicznym na adres: poczta@umig.olkusz.pl lub za pomocą usługi e-Doręczeń lub poprzez platformę ePUAP.
Roman Piaśnik
BURMISTRZ
Miasta i Gminy Olkusz
Informuję, że:
1. Złożenie wniosku stanowić będzie odpowiedź na niniejsze Ogłoszenie.
2. Administratorem podanych we wniosku danych osobowych jest Burmistrz Miasta i Gminy Olkusz z siedzibą Rynek 1, 32-300 Olkusz i są one podawane w celu składania wniosków do projektu planu miejscowego.
3. Składający wniosek ma prawo do żądania od administratora dostępu do podanych danych osobowych, ich sprostowania, ograniczenia przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych.
4. Podane dane osobowe będą przetwarzane do momentu zakończenia sprawy, po czym zostaną przekazane zgodnie z polskim prawem archiwalnym, jako dokumenty kategorii „A” (oznaczającej rodzaj dokumentów przechowywany wieczyście) do siedziby archiwum zakładowego, nad którym nadzór sprawuje Archiwum Narodowe.
5. Składający wniosek ma prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
6. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym i ma charakter obowiązkowy.
7. Konsekwencją niepodania danych osobowych jest pozostawienie wniosku bez rozpoznania.
8. Podstawę prawną przetwarzania podanych danych stanowi art. 17 pkt 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1130 z późn. zm.) oraz § 11 Rozporządzenia Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 17 grudnia 2021 r. w sprawie wymaganego zakresu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (Dz. U. z 2021 r. poz. 2404), tzn. dane osobowe będą przetwarzane w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi.
9. Składający wniosek ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją składającego wniosek – wobec przetwarzania podanych danych osobowych.
10. Dane kontaktowe inspektora ochrony danych osobowych – e-mail: j.cieslik@umig.olkusz.pl.