Informacja uzupełniająca w sprawie dofinansowania do budowy przydomowej oczyszczalni ścieków
W związku z licznymi wątpliwościami, które pojawiły się na etapie sporządzania dokumentacji do Etapu II – rekrutacji właściwej, która obejmuje dostarczenie do 31 sierpnia 2025 r. pełnej dokumentacji przygotowanej pod kątem możliwości posadowienia biologicznej przydomowej oczyszczalni ścieków, wyjaśniamy:
- Inspekcja techniczna – dokument sporządzony przez osobę ze stosownymi uprawnieniami w tym zakresie, stanowiący ocenę możliwości realizacji przedsięwzięcia na wskazanym przez Wnioskodawcę miejscu na nieruchomości.
- Opinia geologiczna – dokument sporządzony przez osobę ze stosownymi uprawnieniami w tym zakresie, wykazujący możliwość realizacji przedsięwzięcia na podstawie odwiertu/ów wykonanego na głębokość min. 3m – niezbędna w procedurze składania wniosku o dofinansowanie.
- Mapa zasadnicza z licencją – dokument otrzymany w Starostwie Powiatowym w Olkuszu, który należy przekazać projektantowi wykonującemu projekt techniczny przydomowej oczyszczali ścieków.
- Przedmiar robót – dokument sporządzony przez osobę ze stosownymi uprawnieniami w tym zakresie – projektanta wykonującego projekt techniczny przydomowej oczyszczalni, zawierający szczegółowe zestawienie zastosowanych materiałów.
- Projekt techniczny biologicznej przydomowej oczyszczalni ścieków (wykonany nie wcześniej niż w 2024 r.) – jest dokumentem opatrzonym podpisem osoby ze stosownymi uprawnieniami w tym zakresie, który określa rozwiązania techniczne niezbędne do wykonania przedsięwzięcia – stanowi załącznik do zgłoszenia do Starostwa Powiatowego w Olkuszu.
- Skuteczne zgłoszenie ze Starostwa Powiatowego w Olkuszu.
- Zgłoszenie wodno-prawne (jeśli dotyczy) – wymagane przy zastosowaniu studni chłonnej lub drenażu rozsączającego
- Nie ma możliwości wykorzystania istniejącego szamba ani jako odbiornika końcowego, ani jako elementu przydomowej oczyszczalni ścieków.
Informacje udzielane są pod numerem tel.: 32 6260176, pokój 326.