Szukaj

Dofinansowanie do wymiany źródeł ciepła

W dniu 19 marca 2024 r. Uchwałą Nr LXIII/679/2024 Rada Miejska w Olkuszu przyjęła regulamin udzielania mieszkańcom dotacji celowej z budżetu Miasta i Gminy Olkusz na dofinansowanie kosztów wymiany źródła ciepła, na podstawie którego mieszkańcy Gminy Olkusz mogą się starać o dofinansowanie związane z wymianą kotłów.

Wnioski o udzielenie dotacji planowane do realizacji można składać w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy Olkusz najpóźniej w terminie do 31 lipca danego roku budżetowego, natomiast rozliczenie dotacji musi nastąpić do dnia 31 października roku, w którym dotacja będzie udzielona.

Wnioski rozpatrywane będą według kolejności wpływu.

Realizacja kompletnych wniosków uzależniona będzie od wysokości środków finansowych w budżecie Gminy Olkusz na dotacje w danym roku budżetowym. Złożenie wniosku o dotację celową nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji.

Jedna osoba – jednorazowo uprawniona jest do złożenia tylko jednego wniosku o udzielenie dotacji celowej, za wyjątkiem sytuacji, gdy wnioskodawca posiada tytuł prawny do więcej niż jednej nieruchomości.

W przypadku wyczerpania się środków finansowych przeznaczonych na dotacje w danym roku kalendarzowym, złożone wnioski zostaną rozpatrzone negatywnie. Nie wyklucza to możliwości ubiegania się przez Wnioskodawcę o przyznanie dotacji w kolejnym roku, na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.

Wypłata przyznanych środków finansowych następuje w terminie do 30 dni od dnia podpisania /przez obie strony umowy/ protokołu potwierdzającego wykonanie Inwestycji.

Warunkiem niezbędnym uzyskania dofinansowania jest likwidacja starego źródła ciepła.

Wnioskodawca dokonuje we własnym zakresie i na własną odpowiedzialność doboru nowego źródła ciepła oraz wyboru dostawcy i instalatora.

Formularze do pobrania:

wniosek o udzielenie dotacji,

informacja RODO,

Regulamin udzielania mieszkańcom dotacji celowej z budżetu Miasta i Gminy Olkusz na dofinansowanie kosztów wymiany źródła ciepła.

Skip to content